Saturday, April 22, 2017

Coca Cola: මෙලන්කොලියාවෙන් අප ගලවා ගනීද (Is It)?

ම්කිසි ආශා වස්තුවක් සැමවිටම උත්කෘෂ්ට බවේ සිට බහිස්ශ්‍රාවිය බව අතර පරාසයක ස්ථානගත වී ඇත. උදාහරණ ලෙස 'කොකා කෝලා' බෝතලයක් අධික සිසිල් විමක තැබූ විට එය උත්කෘෂ්ට (sublime) දෙයක් වන අතර එය සාමාන්‍ය උෂ්ණත්වයේ ටික වෙලාවක් තැබුවහොත් එය දෙනවා යැයි පොරොන්දු වන 'සුවිශේෂ රසය' නැතිව ගොස් එය ඉවත විසිකර දැමිය යුතු බහිෂ්ශ්‍රාව්‍ය (excremental) දෙයක් බවට පත්වේ. එවිට අප තව දුරටත් එයට ආශා නොකරමු. කොළඹ අවට කුණු කඳු යනු මෙම ආශාව නිෂ්පාදනය කිරීම අවසන් වූ වස්තුන් ගෙන් පිරුණ තැන්ය (කොකා කෝලා කෑන් දහස් ගණනක් මෙම කුණු ගොඩවල් තුල ඇතුවාට සැක නැත).  තවදුරටත් ආශාව නිෂ්පාදනය කිරීම ට යම් වස්තුවකට නොහැකි නම් එය මෙලන්කොලික වස්තුවක් ලෙස ජිජැක් අර්ථකථනය කරයි. කුණු යනු ඒ අර්ථයෙන් මෙලන්කොලික දෙයක් යනුවෙන් අවශ්‍යනම් අපට කිවහැකිය. යමක් විසින් තම ආශාව නියෝජනය නොකරන්නේ නම් මිනිසා එයින් ඉවත් වීමට උත්සුක වීම ස්වභාවික දෙයකි. ලිබරල් ධනවාදය කොතරම් අර්බුදයට ගියත් මිනිසුන් වාමාංශික දේශපාලනය වෙත ආකර්ෂණය නොවේ. ලාංකික වමේ දේශපාලනයෙන් මිනිසුන් මෙතරම් ඈත් වන්නේ මන්ද යන්න අපට මෙහිදී තේරුම් ගැනීමට න්‍යායික මගක් ඇත. විසිවන සියවසේ සමාජවාදී රාජ්‍යයන්හි සිටි මිනිසුන් සහ ගැහැනුන් එම රටවල මියගිය ආශා නිෂ්පාදනය ධනපති රටවල කරා ප්‍රක්ෂේපණය කලේ 'කොකා කෝලා' නම් මතවාදී නිෂ්පාදනය  හරහා ය යන්න අප අමතක කල යුතුද? ඔවුන්ට අවශ්‍ය වුවේ සිහිනයක් මිස යථාර්තය නොවේ. නිෂ්පාදනය යනු හුදු භාණ්ඩ හා සේවා නිෂ්පාදනය පමණක් නොව පරිභෝජනය සදහා පාර-භෞතික ආශාව නිෂ්පාදනය ද එහිම කොටසකි (රනිල්ගේ චුවින්ගම් යනු හුදු චුවින්ගම් ම නොවේ යනුවෙන් වම තේරුම් ගත්තේ නැත). වෙළඳ දැන්වීම් වල සිට නිල් චිත්‍රපට දක්වා වූ විශාල සංඥා කලාපයක ධනේශ්වර රටවල් සිය මිනිස් විෂයේ ආශාව දිග්ගස්සවා ගැනීම ට, ආශාව මිය යාමෙන් වලක්වා ගැනීම ට මෙතරම් වලිකන්නේ මන්ද යන්න ආර්ථික සමාජීය අර්ථයකින් දැන් පැහැදිළි යැයි සිතමු. විසි වන සියවසේ සමාජවාදය මේ අයුරින් මෙලන්කොලියාවක්ද යන්න තුන්වන ලෝකයේ සිට සමාජවාදය පිලිබදව මනෝරාජික මවන අප මුලින්ම විසදා ගතයුතු තත්වයක් ලෙස අප හඳුනා ගෙන ඇත. කුමන දුෂ්කර තත්වයක් යටතේ හෝ ආශාව මියගිය, සිහින මියගිය වමේ දේශපාලනය වෙනුවෙන් අප ට දියහැකි උපරිම දෙය ද එය විය හැකිය. අපි බලමු...  

දිනෙන් දින අර්බුදයට යන ලිබරල් වෙළඳපල වෙනුවෙන් තවත් ලෝක යුද්ධයක් වෙනුවෙන් ට්‍රුම්ප් ලා උමතුවෙන් පිස්සු කෙලින ලෝකයක ගාන්ධි ලා සිය දහස් ගණනක් අවශ්‍ය වී ඇති ලෝකයක් මෙය. ආශාව ගැන මොනවා කිව්වත්, පිටු දහස් ගණන් ගාන්ධි නිර්වචනය කිරීමට වැයකලත් ජිජැක් ට කිසිදා පෙරදිග ලෝකයේ ගාන්ධි තේරුම් ගැනීමට හැකියාවක් නැත. 


ජිජැක් ගේ අර්ථකතනය...  

Coca Cola Is It?

No comments:

Post a Comment