Thursday, March 14, 2019

කාන්තා පෙට්ටියේ විප්ලවය

කිසිවෙක් මා දෙස බලා නොසිටි!
(පුර්විකාව) හිරුණිකා බේබි ඇතුළු නව ඩිෆෙන්ඩර් ස්ත්‍රීවාදීන් විසින් හඳුන්වා දුන් ස්ත්‍රීන්ට පමණක් වූ කෝච්චි පෙට්ටියක බඩ දරු අම්මා කෙනෙක් හිටගෙන ගිහිල්ල. නෝමන් බේට්ස් සිහිගන්වන කැමරා ගේස් පොයින්ට් එකකින් පොටෝ එකක් කවුදෝ ෆේස් බුක් දාල. කවුරුත් ආසයිනේ ඒ වෙනම තියෙන පෙට්ටියේ මොනවා වෙනව ඇතිද කියල දැන ගන්න. ඉතිං දිගට ම හිටගෙන හිටපූ ඒ ගැබිණි කාන්තාව ට කිසිම ගැහැණියක් අසුනක් දීල නැහැ. පිරිමි ගැහැණු දෙපාර්ශවය ම සිටින පෙට්ටියක් වුනානම් පිරිමියෙක් සීට් එකක් දීල කියල කට්ටිය කියනවා. එහෙම සීට් එකක් දුන්නේ නැත්නම් සමහර වෙලාවට පිරිමි කෙනෙක් ම කතා කරලා තව පිරිමි කෙනෙක් ගේ සීට් එකක් උනත් අරගෙන දෙනවා කියල තවත් එකෙක් නහයෙන් අඬනවා.

එහෙම පිරිමි අයට දැන් මුහුණු පොතේ කියන්නේ 'පොන්න පිරිමි' කියල. හිතෙන හැටියට නම් 'බිජු හීන තාවය' කියන්නෙත් මේකට ම වෙන්න ඕනි. 

දැන් මේ වෙනම කෝච්චි පෙට්ටි වැඩේ ගැන එකම එක යුද්දයයි මූණු පොතේ. කට්ටිය කියවනවා ස්ත්‍රීවාදයේ ආදීනව ගැන. ළමයි වදපු ස්ත්‍රී කට්ටියගේ ආත්මාර්කම ගැන. කෝ දැන් මහදැන මුත්තෙක් මේ ප්‍රේහේලිකාව ලිහල විකල් වුන ජනතාව සාමාන්‍ය අතට පත් කරන්න? 

එතකොට ම කට්ටිය ට මතක් වුනේ ස්ත්‍රිය ගැන සැරට පෙනී සිටින සර්පයා ගැන. යං යං අපි අහමු එයාගෙන්...එයා අපිට දෙයි හොඳ උත්තරයක්...  

(පොතේගුරු) හා දැන් එන්න සර්පයා ඇතුළු චන්ඩි ස්ත්‍රීවාදීන්.. ඇවිත් උත්තර දෙන්න පළු යන්න..

සර්පයා ඇතුළු ස්ත්‍රීවාදී රැඩිකල් නඩය පැමිණෙයි. ස්ත්‍රීන් අත නා නා විධ අවි ආම්පන්න ය. ඇතැම් විට පරුෂ වචන ද බිනිණු ලැබේ.  සර්පයා සිගරට්ටුව නිවා දමා, එය පයින් පගා, දෙසුම ආරම්භ කරයි. ස්ත්‍රීන් යනුවෙන් හැඳින්වෙන ඔහුගේ නඩය ඔහුගේ මුවින් රැඩිකල් වදන් කෙළ බිඳු සමග පැමිණෙන තුරු පුල පුලා බලාසිටී.

(සර්පයා) කවුද යකෝ කියන්නේ සීට් දෙන්න ඕනි කියල පොදු ප්‍රවාහන සේවා වල. බලපල්ලා උසස් රටවල් වල. ඒ රටවල් වල එහෙම සීට් දෙන්නේ නැහැ. ඒ රටවල ප්‍රවාහන සේවා දියුණුයි. ඕව නිකන් මෙහෙ ඉන්න 'පොන්න පිරිමින්' ගේ පාජාල වැඩ. ඕව පිරිමින් ගේ guilt එකට කරන වැඩ. අපි ඉන්නේ හිරුණිකා එක්ක. හිරුණිකා අඳින්නේ ජංගි නෙවෙයි lingerie. බලන්නකෝ එයාගේ පරණ ෆොටෝ. හිරුනිකා ගේ ලොක්ක දැන් ජංගි ගැන දේශනා දුන්නට ඕව මෙහෙ පැල කරේ රොහාන් පෙරේරා. වෙන කවුරුත් නෙවෙයි... 

රොහාන් කියන්නේ පශ්චාත් නූතන දෙවැනි බුදුන්. නාගාර්ජුන කවුද ඩෝ? අපි ඒකයි එයා කියන දේවල් අහන්නේ. ඇයි මේ කෝච්චියේ යන ස්ත්‍රීන්ට බුදු වෙන්න බැරි. සීට් එකක් අල්ලා ගත්තා කිවුවට ඒක බුදු වෙන්ඩ බැරි තරම් උපාදාන හේතුවක් නෙවෙයි නේ. කැළණි පාලම නේරන්ජනාවක් නෙවෙයි ද ඩෝ?

(ළඟම හිටිය ෆේස් බුක් විප්ලව වාදිනියක් ) අන්න ටෝක් එක..කවුද ඩෝ එහෙම රැඩිකල් ටෝක් එකක් දෙන්න මේ දියතේ ඉන්නේ සර්පයා හැර?

(සර්පයා) වරෙල්ලා මගේ පන්තියට තව ඉගෙන ගන්න ඕනි නම්. පැයකට රුපියල් දෙදාහක් වත් ගන්න ඕනේ මේ කාලේ හැටියට.

(තව ෆේස් බුක් විප්ලව වාදිනියක්) අඩෝ ඕව කියල හරියන්නේ නැහැ. අර තේ දළු නෙලන එවුන්ගේ පඩි වැඩි කරන්න ඕනි. නැත්නම් අපි දන්නවා කරන දේ... 

(තවත් ෆේස් බුක් විප්ලව වාදිනියක්) නෑ.. නෑ.. තේ ගෑනු ගැන පස්සේ කතා කරමු. දැන් සමන් ඔයා කතාව කරගෙන යන්න. තේ මඟුලක් නෙවෙයි අපිට ඕනි තව කෝච්චි පෙට්ටියක්.

(තවත් ෆේස් බුක් විප්ලව වාදිනියක්) අඩෝ රොහාන් කියන්නේ කෝටි පතියෙක්. බලන්න ලොතරැයි කියන්නේ කොච්චර හොඳ දෙයක් ද. කවුද කියන්නේ ඔට්ටු සෙල්ලම් කරන එක හොඳ නෑ කියල. Las Vegas ධනවාදය එහෙම තමයි. තේ ගෑනු උනත් හරියට වෙලාව බලල ලොතරැයි ගත්තනම් හරි. 

(කොණ්ඩය මොකක්දෝ රෙද්දකින් මොඩ් එකට ඔතාගත් මැදිවයස් ස්ත්‍රී ක්‍රියා කාරිනියක්) අපි ඒකට ලොතරැයි විප්ලවය කියල කියමු. කැසිනෝ ධනවාදය තමයි ඔය බැසිල් උනත් ට්‍රයි කරන්න හදන්නේ. අපිට පුළුවන් එතකොට Sharon Stone වගේ වෙන්න. එතකොට අනුර කුමාර ල දුවයි කැලේ කඩාගෙන.   

(සර්පයා ඇතුළු සියල්ලෝම එක හඬින්) කියමු.. කියමු.. සල්ලි දෙයියන්ගේ මල්ලි. සල්ලි නැතුව මොන මඟුලක් වත් කරන්න බැහැ. 

(දෙකේ දෙකේ පොල්ලක් අතින් ගත් තවත් ස්ත්‍රී වාදිනියක්) අපි මොනවටද තේ ගෑනු ගැන කතා කරන්නේ? අර ඉතාලියේ ද කොහෙද ඉන්න බුවෙක් දෙනවා නේද පලු යන්න තේ අරගලය ගැන... පොර දෙන ගේම හැටියට නම් තොණ්ඩා, දිගම්බරන් කැලේ. 

(සර්පයා) හා හා නවත්ත ගනිල්ලා උඹලගේ කතාව. මම කියන්නේ මේ 'බිජු හීන' පිරිමි සමාජේ කුඩු කරන්න ඕනි. මේ වගේ ස්ත්‍රී සමගිය නැති වෙන පෝස්ට් දාන එවුන් පිරිමි නෙවෙයි. 

(ස්ත්‍රීවාදී අත් පොළසන්) අප්පුඩි පුඩි පුවත්තා ...පුවක් දෙකක් ගෙනත්තා. 
  
ඉහත මන්තරයත් සමග සර්පයා පූර්ව පියා මෙන් රූපාන්තරණය වේ (Pre-Oedipal father figure). ඔහු නැවතත් දෙසුම පටන් ගනී. වටේ සිටින ස්ත්‍රීන්ගේ ගේස් එකට අනුව ඔහුගේ පෙනුම වඩා ප්‍රචණ්ඩ ස්වරූපයක් ගනී. 'පිටස්තරයා' නවකතාවේ සලමානෝ සහ ඔහුගේ බල්ලා අතර ඇති දයලෙක්තික, අන්තර් - පරායත්ත එහෙත් ප්‍රචණ්ඩ සහ මෙලන්කොලික සම්බන්දය සිහිගන්වයි.   

(සර්පයා) අඩෝ එක තෘප්ත ආකෘතියක් නෙවෙයි තියෙන්න ඕන. ආකෘති ගණනාවක්. උඩ බලාගෙන ඉන්නේ නැතුව කියවපියව් ෆූකෝ. ගැහැණු කෝච්චියේ හිටගෙන යන එකත් ඒ වගේ. උන් කෝච්චි පෙට්ටියේ ම දරුවෝ වදන එකත් තවත් එක් තෘප්ත ආකෘතියක් විතරයි. ඒකට තමයි නිදහස කියන්නේ. වේදනාව තුල තමයි නිදහස තියෙන්නේ. මම කට කැඩෙනකල් ඕව ඉගැන්නුවා මතක නැද්ද බොලාට. ඒ විකල්ප නිදහස අපිට දියව්!

'ඇත්ත තමයි' සියල්ලෝ ම මිමිනූහ.

(ඉනික්බිති මහා නිශ්ශබ්දතාවයක් පැතිරුණි)

කැති මුගුරු කිණිසි අතින් ගත් ස්ත්‍රී වාදීන් ඒවා බිම තබා නාලාගිරි දමනයේ මෙන් සර්පයාගේ ශ්‍රී මුවින් ගලා ආ ඒ වියත් වදන් අසා පසු බැස ගියෝය. තෘප්ත ආකෘති ගණනාවක්.. වේදනා ආකෘති ගණනාවක්.. කොච්චර ෂෝක් ද? වසඟ ආකෘති ගණනාවක් තියනවා කියල අපේ පූර්ව පියා කියනවා. අප්පොච්චෝ...උම්මා...   

ඉනික්බිති සාමය මුළු දියත පුරා පැතිරිණි. ඇසු ඇසූ සෑම තැන ම මීයට පිම්බාක් මෙන් විය.  

ඒ සාම කාලය තුල නේරංජනේ ස්නානය නැවත ලියවිණි. බුදුන්ගේ රස්තියාදුවේ නව සංස්කරණයක් පැමිණුනි. මහිලා වංශය උණු කැවුම් මෙන් විකුනුණි. දික්වූ රැවුල තඹ පාට කරගත් නව ලාංකික සද්ගුරු කල්ට් එකක් ඉස්මතු විණි.    

සියලු පිරිමි ජනයා එතැන් පටන් වවුලන් මෙන් එල්ලී ගෙන වයිස්රෝයි දුම්රියේ ගමෙන් කොළඹටත් කොළඹින් ගමටත් ආදී වශයෙන් නිරන්තරව ගමන් කළහ. දොරේ එල්ලී ගෙන ම ඔවුන් ෆැන්ටසි ගත කළේ ගැහැණු පෙට්ටියේ කුමක් සිදුවනු ඇත්ද යන්න ය. 

නරේන්ද්‍ර මෝදි පකිස්තාන ප්‍රශ්නය පැත්තක තියා මේ නව ගැහැණු දුම්රිය මැදිරියට ප්‍රසූත ඇඳක් නොමිළයේ ම ප්‍රධානය කරන ලදී. ඉම්රාන් ඛාන් කූනයින් බෙහෙත් වතුර තොගයක් එවා තිබුණි. ඒවා පිළිගනිමින් රාජිත ආවේගශීලී කතාවක් පවත්වා තිබුණි. විකල්ප නූනතවාදී සද්ගුරු එයට ශුභාශිංසන එකතු කළේය.  ශාන්ති.. ශාන්ති.. (ටී. එස්. එලියට්).  

කාලයාගේ ඇවෑමෙන් ඊළඟ චන්දයෙන් බැසිල් ලංකාද්වීපයේ ජනාධිපති විය. කොළොන්නාවේ චන්දයෙන් කොළපාට සාරි ඇඳි හිරුනිකා බේබි ඒ පාර්ලිමේන්තුවට ද පත්විය. එතුමිය බැසිල් නිසාම පැත්ත මාරු කළා දැයි කිසිවෙක් දැන සිටියේ නැත. 

කවුදෝ කෙනෙක් කිවේ ඇය ඉන්දියාවෙන් පොහොට්ටු පාටින් සාරි තොගයක් ඇණවුම් කල බවකි. තව කවුදෝ කිවේ 'නොදනිමි කාගේ දෝසා' යනුවෙනි. 

ගම්පහින් පාර්ලිමේන්තු ගිය සාරි මාරු කළ පබා පත්තරයකට කීවේ 'දේශපාලනය මා ඉවර කළා' යනුවෙනි.   

හිරුනිකා බේබි එසේ කීවේ නැත. ඇය සිතුවේ කොයි පැත්ත වුනත් කමක් නැත කියා ය. මන්ද පෙරලුන පැත්ත තෘප්ත ආකෘතියක් ලෙස භාවිතා කළ හැකි නිසා ය.

ඉනික්බිති සර්පයා ප්‍රමුඛ අරගකාරී ස්ත්‍රීන් පොලු මුගුරු බිම දමා යන්න ට ගියෝය.  

ගැහැණු පමණක් පෙට්ටියේ ගැහැණුන් විසින් දාඩිය පෙරාගෙන විඳිනු ඇතැයි පරිකල්පනය කරන 'විනෝදය' විසින් පිරිමි පෙට්ටිවල ආතල් තවත් තීව්‍ර විය. පිරිමි පෙට්ටිවල පිරිමින් වැඩි වැඩියෙන් සිගරට් බිවූහ. ගැහැණුන් වැඩි වැඩියෙන් බයිට් කෑහ.

කොරේ පිටට මරේ යනුවෙන් නව සමාජ සතුරෙක් හඳුන්වා දී නව සමාජ ධ‍්‍රැවීකරණයක් තුල යහපාලනය නිමාවට පත්විය. මේ කාලයේ විප්ලවය කියන්නේ කිසිදු ඇත්ත වෙනසක් සිදු නොවන බවට වන සහතිකය ට කියල අර ජිජැක් කියන හාදය කියනවා කියලත් කවුදෝ කිව්වලු.    

මේ අතර කවුදෝ පොෂ් කෙල්ලක් ගේ මිල අධික ඇපල් ෆෝනයකින් ගැහැණු පෙට්ටියේ පමණක් ගැහැණු සංගීතයක් නින්නාද විය.

ඒ ලේඩි ගගා ගේ හඬය. එයින් කියවුනේ දෙනෝදාහක් මැද වුනත් හරියට ම පස්ස වනන්න අමතක නොකරන්න යන 'විශ්වීය ස්ත්‍රී තේමාවයි'.  

අහෝ.. එහි ඉලක්කය ද අන් කවරෙක් වත් නොව 'පොන්න', 'බිජු හීන' පිරිමියා ම විය.

'Hold your mama real tight
She's turning colors in the black light
Sound phobic polite
Don't be afraid to shake that butt right' (Lady Gaga_Sexy Ugly) 

(පොතේගුරු) බය නොවන්න. අඳුර ශිලාචාර වනු ඇත. කවුරු බලා සිටියත් කවුරු බලා නොසිටියත් ඔබ පස්ස ගස්සන්න. අවම වශයෙන් දෙවියන්වත් දකින්නේ නැතැයි. 

(සමුහ ගායනය) යහපාලන කෝච්චියේ 
උදේ හවස මම යන්නේ 
වයිස්රෝයි කෝච්චියේ 
ගැහැණු කුටියෙ මම ඉන්නේ
අනෙකෙක් නැති මගේ ලෝකයේ 
අපට උරුම අපේ ලොවක්.... ඇති කර ඇත යහපාලන 
බඩ දරු නම් නොපෙනෙන්නේ 
අහක බලා ගෙන ඉන්නේ 
ජනේලයෙන් ඈත එපිට 
වල්ගා තරු සොයමින්නේ 
දිගැසි දෙනෙත් දිගුවන්නේ 
ඩිජිටල් තිර කියවන්නේ
අපිට ඕන අපේ ලොවක්....හඩු පිරිමින් ගෙන් වෙන් උන 
පීඩිත පන්තිය වගේ ද එන්රික් ලා බීබර් ලා
කොච්චර පොෂ් පිරිමි අය ද රන්වන් පාටින් දිලිහෙන
හඳ හාමියෙ හඳ හාමියෙ කිරිත් පැණිත් දියෝ දියෝ 
  
(නිමාව) 

(උපුටා ගැනීම සර්ප දෘෂ්ටාන්තාලාප කෘතියෙන්)  

No comments:

Post a Comment