Wednesday, May 2, 2018

දෘෂ්ටිවාදයෙන් මහපොළොවට...


ජනතාවගේ ජිවන තත්ත්වය දරුණු අන්දමෙන් පහත වැටේ 
03,May 2018
මහ බැංකුව විසින් නිකුත් කරනු ලැබ ඇති නවතම වර්තාවක දැක්වෙන අන්දමට රාජ්‍යය සහ පුද්ගලික අංශයේ වැඩකරන සියලු පුද්ගලයන්ගේ ජීවිත පවත්වාගෙන යා නොහැකි තත්ත්වයට පත්වී ඇතැයි වාර්තා වේ.
 එම වාර්තාවට අනුව 2017 සහ 2018 යන වසරවල දී වැඩ කරන ජනතාවගේ වැටුප් ප්‍රමාණය ඒ ආකාරයට ම පැවතිය ද ලැබෙන වැටුපට ලබාගත හැකි භාණ්ඩ ප්‍රමාණය පහත වැටී ඇත. ආර්ථික විද්‍යාවට අනුව මෙය හැඳින්වෙන්නේ මූර්ත වැටුප ලෙසිනි. 
උදාහරණයක් ලෙස ගතහොත් 2016 වසරේ දී මූර්ත වැටුප් දර්ශකය 140.9 ක් වූ අතර 2017 වසරේ දී එය 130.9 දක්වා පහත වැටී තිබේ. රාජ්‍යය සේකයන්ගේ මූර්ත වැටුප එසේ පහතට වැටෙද්දී පුද්ගලික අංශයේ සේවකයන්ගේ මූර්ත වැටුප් දර්ශකය 2016 සහ 2017 යන වර්ෂවලදි පිළිවෙළින් 103.5ක් ලෙස තිබී 97.4 දක්වා පහත වැටී ඇත. 
2015 වසරේ දී වර්තමානයේ පවතින ආණ්ඩුව රාජ්‍යය සේවක වැටුප රුපියල් දස දහසකින් ඉහළ දැමූ අතර පුද්ගලික අංශයේ වැටුප ද එම ප්‍රමාණයෙන් ඉහළ දමන ලෙස රාජ්‍යය ඉල්ලීම් කර තිබුණි. එහෙත් සියලු පුද්ගලික අංශවල මෙම ඉල්ලීම ක්‍රියාත්මක නොවී ය. අනෙක් පසින් ගත්විට රාජ්‍යය සේවකයන්ගේ වැටුප එසේ රුපියල් දස දහසකින් ඉහළ දැමුව ද යට කී ආකාරයට ලබාගත හැකි භාණ්ඩ ප්‍රමාණය අවම වීම හේතුවෙන් ඔවුන්ගේ ජීවන තත්ත්වය ද ඉතාමත් දරුණු අන්දමින් පහත වැටී තිබේ. 
අතීතයේ සිට මේ දක්වා ලෝකයේ කිසිදු රටක කිසිදු ආකාරයකින් භාණ්ඩ මිල පහත වැටි ඇති බව අපි අසා නැත. එහෙත් භාණ්ඩ මිල ඉහළ යාමට සාපේක්ෂව ජනතාවගේ ආදායම් තත්ත්වය ඉහළ නොයාම මෙම තත්ත්වය උද්ගතවන්නට ප්‍රධාන හේතුව බව ආර්ථික විශේෂඥයෝ පවසති. එනම් වසරෙන් වසරට එක් මුදල් දර්ශකයක් වැය කරමින් ලබාගත හැකි භාණ්ඩ ප්‍රමාණය පහත වැටීම ය. එය භාවිත භාෂාවෙන් පවසන්නේ නම් එදා රුපියල් දහසක මුදලකට ලබාගත් භාණ්ඩ ප්‍රමාණය ලබාගැනිම වෙනුවෙන් අද අවම වශයෙන් රුපියල් 1400ත් 1600ත් අතර මුදලක්  වැය කළ යුතුව පැවතීම ය. නුදුරු අනාගතයේ දී මෙම තත්ත්වය තව තවත් ඉහළ යන බව ආර්ථික විශේෂඥයෝ පවසති.
SIS.lk
පසුව ලියමි: මැයි දිනයේ කිසිදු වමේ පක්ෂයක් ජනතාවගේ මෙම ජිවන බර ගැන කතා කලේ නැත. උතුරේ, දකුණේ, මැද රට දෙමළ හැමෝම දැඩි ආර්ථික පිඩනයකින් පෙළෙයි. ඒ වුනාට ඉස්සර විදියට දැන් වම ඒ ගැන කතා කරන්නේ නැත. මන්ද වමේ නායකයන්ට එවැනි ජිවන බර ගැන ප්‍රශ්න නැති නිසා බව අප අවබෝධ කර ගත යුතුය. ඔවුන්ට උවමනාවටත් වඩා මුදල් ඇත. ඒවා එන තැන් ගැන අපි දන්නේ නැත. ඉතින් කෑ ගසන්නේ කුමටද තමාට ඓන්ද්‍රීය නැති ගැටළුවකට ?

No comments:

Post a Comment